2017. ápr 04.

A pihentető alvás

írta: egeszsegesek
A pihentető alvás

A közelmúlt valamely idilli reggelén, talán vasárnap, a három éves kislányom éppen a hasamon térdelve keltegetett, és követelt rajzfilmet meg reggeli kakaót magának. Szóval, amíg próbáltam úgy tenni, mintha mindezek ellenére aludnék, hátha abbahagyja, azon gondolkodtam, hogy ha ugyanannyit alszunk mi ketten, a lányom meg én, akkor mégis miért csattan ő ki az energiától hajnal hatkor, és miért kell nekem egy óra ahhoz, hogy egyáltalán újra harmincötnek érezzem magam. Valamit nyilván jobban csinál, mint én…

De nem baj, mert neki ugyan megvan a három évesek vitalitása, nekem viszont ott a laptopom, amin meg tudom „guglizni”, hogy hogyan is van ez.
Nosza, gyerünk, gondoltam, és kutatni kezdtem a neten. Ahogy pötyögöm be egymás után a keresőbe a kifejezéseket
, két dologra jöttem rá:
1. A témának óriási irodalma van,
2. viszont szinte csak egyetlen dologban egyeznek meg a vélemények, mégpedig hogy minden ember más és más, úgyhogy általános recept nincs, mindenki találja meg magának, neki hogyan a legjobb.
Köszi, most aztán kint vagyunk a vízből, gondoltam magamban, amikor idáig jutottam a kutakodásban. Azért pár dologban elég sokan hasonló véleményen vannak, például:

  • Az alvás hosszabb-rövidebb fázisokból áll, melyek ciklikusan követik egymást, az egyik ilyen a REM fázis, ami közben álmodunk is, mert az nekünk jó.
  • Nagyjából 6-8 órányi alvásra van szükséged, de ez függ a nemedtől, az életkorodtól, meg még egy csomó minden mástól is.
  • Aludj lehetőleg minél sötétebb szobában, mert a fény hiánya beindítja a melatonin nevű hormon termelődését.
  • Zárd ki a zavaró környezeti zajokat.
  • Ne legyen túlfűtött a hálószobád.
  • Ne feküdj le se éhesen, se teli hassal.
  • Lehetőleg ne TV-re aludj el, mert az rontja az alvásod minőségét.
  • Aludj kényelmes ágyban.
  • Mozogj többet napközben, az segít jól aludni éjszaka.
  • Próbálj minden nap ugyanakkor feküdni, és kelni.

Nos, kb. ennyi az, amit az okosok mondanak a pihentető alvás titkairól. Alvásra fel!
Apropó, míg ezt írtam, meg is fejtettem az eredeti kérdésemre a választ, a Jóisten sem egy nap alatt teremtette a Világot, azaz egyetlen éjszaka alatt biztosan nem fogom behozni az egész heti nem-alvást.

Kép forrása: www.huffingtonpost.co.uk

Szólj hozzá

család alvás egészség életmód tippek pihenés felkelés egészséges hálószoba egészséges életmód vitalitás lefekvés boldog élet pihentető alvás alvás tippek