2017. ápr 11.

A stressz és az alvás

írta: egeszsegesek
A stressz és az alvás

Azt mindenki tudja, hogy az életünket átjárja a stressz, ez kicsit olyan megszoksz, vagy megszöksz helyzet. Azt már kevesebben ismerik fel, hogy több-kevesebb stressz tulajdonképpen jó, hiszen egyrészt jobb teljesítményre sarkall, másrészt pedig egy teljesen steril környezetben halálra is unnánk magunkat. Azt mondhatnánk, hogy az igazi probléma nem is a stressz, hanem inkább az, hogy sokan nem tudjuk helyén kezelni.

Mire is gondolok?

Nos például, ha fél éjszaka azon pörög az agyad, hogy mit is rontottál el a munkahelyeden, és reggel hullafáradtan kelsz ki az ágyból, az nyilván nem jó. Én személy szerint azt gondolom, hogy az éjszaka nem problémamegoldásra való, mert sötétben a dolgokat is sötétebben látom. Tehát este az ágyban ne gondolkozz, tedd takarékra az agyad!

Megoldás,  ha TV-t nézel, mert az kikapcsol? Nos, szerintem ez csak fél megoldás, hiszen a vibráló fény csak túlstimulálja elmédet. Nekem ez nem jött be, pár óra múlva újra ébren voltam...

Aztán mikor a Párom száműzte a TV-t a hálóból, valamit tennem kellett. Elkezdtem egy technikát alkalmazni, mely szerintem rövid gyakorlással sokatoknak segíthet: egy számomra nagyon kedves helyet vizualizálni, olyat ahol boldogság, és béke vett körül mindig. Kényszerítettem az agyam, hogy minél kisebb részleteket is elképzeljen, hangokat, illatokat, bármit. Ez első pár próbálkozásra lehet nem fog menni, és kizökkensz, de kezd bátran elölről. Járd körbe képzeletben a helyet, "nézz" alaposan körbe! Koncentrálj az apró részletekre, és érezni fogod, ahogy ellazulsz, és az agyad nyugalmi helyzetbe kerül.

Jó felfedezést kívánok mindenkinek! Remélem néhányatoknak tudtam segíteni abban, hogy legalább kipihenten nézhessetek szembe a mindennapi stresszel.

Kép forrása: http://www.health.com/sleep/how-to-go-to-sleep

Szólj hozzá

stressz alvás egészség tippek pihenés egészséges egészséges életmód lelkiállapot lefekvés lelki egészség pihentető alvás stresszcsökkentés alvás tippek